8.12.03

Joulu tulee, joko olet ostohysteriassa?

Jouluun ei enää ole montaa päivää. TV:tä tai lehtiä ei viitsi avata jatkuvan joulun pakkosyötön takia. Tai ei niinkään joulun pakkosyötön, vaan kulutushysterian pakkosyötön takia. OSTA! OSTA!

Kaupassa käynti on tuskaa, hysteeristen ihmisten määrä kasvaa sitä mukaa kuin joulu lähestyy. Kaikki päivittelevät mitä kaikkea pitää tehdä, pitää siivota, suunnitella joulu, käydä ostoksilla.

OK. Olen tosi sottapytty, ja laiska siivoamaan, mutta jopa minä pidän siivoamista aika luonnollisena osana elämää. Kaupassa voi käydä ruuhka-ajan jälkeenkin, ja omaan jouluuni olen tehnyt minuutti aikataulun, löhöilyyn ja lepäilyyn olen varannut ainoastaan 1440 min/pvä...

Joululahjat olen jo suurimmaksi osaksi ostanut (tai tilannut verkosta, pääasiallisesti Bookplus.fi:stä), kummitytölle pitää käydä vielä ostamassa jotain, mutta muuten ostokset on jo tehty.

Enää ei siis oikeasti tarvitse tehdä muuta kuin hakea kinkku, kalat ja mäti kaupasta jouluviikolla. Samalla tulevat loputkin ostokset tehtyä. Laatikot yms, ostan normaalin kaupassa käynnin ohessa.

Ja tietysti marmeladia ja sinappia tehdään vielä ennen joulua! Eli jotkut onnelliset voivat odottaa saavansa tulisia terveisiä allekirjoittaneelta!

Meikäläisen marmeladi on nimittäin perinteisen skotlantilaisen reseptin mukaan tehtyä. Sitruuna tosin korvataan Habanero (C.Chinense) chilillä! Fantastista paahtoleivälla, sekä eritoten brie-juuston kera.

Sinappi on sitten samaa maata, siihen olen chiliksi valinnut Goat Weedin (C.Annuum). Madame Jeannetteni (C.Annuum) olen ajatellut jättää uuden vuoden snapsin terästykseksi ;-)

Ei kommentteja: