17.11.03

Mikä brändi nimi sinä olet?

Olipa kerran mainostoimisto, jota rupesi huvittamaan mania uudelleen nimetä firmoja nimillä kuten Consignia (Entinen Royal Mail), O2 (ent. BT Cellnet) jne... Niimpä he pystyttivät sivuston nimeltä What Brand Are You? Sivulla kysytään kävijän nimi, haluttu arvo (core value), sekä päämäärä (core goal). Sen jälkeen sinulle arvotaan, ilmaiseksi, dynaaminen brändi!

"There are about 150 possible names. We just came up with them one afternoon last year," says Ben Terrett, of the Design Conspiracy.

"We used an online Latin dictionary to come up with some of the names, and just added an 'i' or and 'a' to the end. Others, like Ualeo, we don't even know how to pronounce," says Mr Terrett.

"We were just literally trying to think of the most stupid company names."


Hauska saitti, ja mukavan itseironinen pila vai mitä? No, juttu vain paranee
BBC tietää kertoa, että jotkut eívät ilmeisesti ole tajunneet sivuston olevan vitsi...

But it seems not everyone got the joke - 20 of the spoof names, including Bivium, Libero and Ualeo have since been registered with Companies House.

Liikemies Amit Roy kiistää ikinä kuulleensakaan pilasivusta, mutta on rekisteröinyt yhtiönsä nimeksi Ualeo:n...

"I wanted a name that had a positive feel that implied innovation," says Mr Roy, who will use the name for his financial services company.

Tulee väistämättä muutama suomalainenkin firma, jotka ovat saattaneet vierailla tuolla sivustolla...

Ei kommentteja: